داروسازی پارس حیان، " تولیدکننده برتر " به انتخاب انجمن داروسازی ایران

مزایای ضدآفتاب‌های رنگی چیست

مزایای ضدآفتاب‌های رنگی چیست؟ با 5 مزیت آن آشنا شوید

ضدآفتاب‌های رنگی از جمله محصولات مراقبت از پوست هستند که در طی این سال‌ها طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌اند.
بسیاری از افراد که روزانه از ضدآفتاب استفاده می‌کنند این روزها استفاده از ضدآفتاب رنگی را ترجیح می‌دهند. این مسئله می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. از آن جمله می‌توان به فرمولاسیون خاص این نوع ضدآفتاب‌ها و موادی که در نرکیبات آن‌ها استفاده می‌شود اشاره کرد که می‌تواند در افزایش سلامت پوست و حفاظت از آن در برابر آفتاب هم بسیار موثر باشد.
در این مقاله از بلاگ سایت سان سیف قصد داریم تا با برخی از مزایای ضدآفتاب‌های رنگی بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

  1. محافظت از پوست در برابر نور مرئی خورشید

    به صورت معمول در ضدآفتاب‌های رنگی فیلترهای فیزیکی و شیمیایی هم‌زمان و در کنار هم به کار رفته‌اند. وجود ترکیباتی همچون دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی در کنار اکسید آهن و ترکیبات دارای رنگدانه در ضدآفتاب‌های رنگی قدرت حفاظتی آن‌ها در برابر آفتاب را افزایش داده است.
    از همین رو می‌توان یکی از اصلی‌ترین مزایای ضدآفتاب رنگی مراقبت از پوست در برابر نور مرئی خورشید و طیف‌های مختلف اشعه فرابنفش همچ.ن UVA و UVB است.

  2. رنگ پوست را بهبود می‌بخشد

    همان‌طور که از نام ضدآفتاب رنگی پیداست، استفاده از این نوع ضدآفتاب که دارای ترکیبات رنگ‌داری چون اکسید آهن است به بهبود رنگ پوست کمک می‌کند
    این مسئله به‌ویژه برای افرادی که درگیر مشکلاتی چون ملاسما یا هایپرپیگمناسیون هستند بسیار مهم است. زیرا با انتخاب یک ضدآفتاب رنگی مناسب پوست‌شان می‌توانند لک‌ها و مشکلات پوستی خود را بدون استفاده از کرم‌های اضافه بپوشانند.

  3. رد سفید بر روی پوست باقی نمی‌گذارد

    یکی از مشکلاتی که همیشه بسیاری از افراد هنگام استفاده از ضدآفتاب از آن شکایت می‌کنند، باقی ماندن رنگ سفید ضدآفتاب بر روی پوست‌شان است. با استفاده از ضدآفتاب رنگی این مسئله حل می‌شود. چرا که این نوع ضدآفتاب‌ها اگر با رنگ طبیعی پوست هماهنگ باشند، نه تنها رد سفید باقی نمی‌گذارند بلکه ظاهری مات و خوش‌رنگ به پوست می‌دهند.

  4. در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود

    با استفاده از ضدآفتاب رنگی دیگر نیازی به استفاده از کرم پودر بر روی ضدآفتاب نخواهید داشت.
    یکی دیگر از مزایای ضدآفتاب رنگی را می‌توان صرفه‌جویی در زمان و هزینه و عدم نیاز به کرم‌های اضافه بر روی پوست دانست. با استفاده از ضدآفتاب‌های رنگی دیگر نیازی نیست هر روز صبح قبل از رفتن به سرکار مدت طولانی مقابل آینه بایستید یا هزینه زیادی صرف خرید کرم‌های مختلف بکنید.
    یکی از بهترین گزینه‌ها به عنوان یک ضدآفتاب رنگی ضدآفتاب‌های کرم پودری سان سیف است که با نام مکیسان شناخته می‌شوند.این ضدآفتاب‌ها که هم‌زمان دارای پرایمر نیز هستند علاوه بر محافظت 4 ساعته در برابر آفتاب، ظاهری مات و یک‌دست به پوست داده و تا 12 ساعت دوام می‌آورد. (لینک محصول)

  5. برای همه فصل‌ها مناسب هستند

    در بسیاری از مواقع به خصوص در تابستان و ماه‌های گرم سال که میزان تعریق بالاتر است، پوست معمولا ظاهری براق و چسبناک پیدا می‌کند. از دیگر مزایای ضدآفتاب رنگی می‌توان به این نکته اشاره کرد که به دلیل ظاهر مات و یک‌دستی که به پوست می‌دهند، برای تمام فصل‌ها مناسب هستند.

ضدآفتاب‌های رنگی و فاقد چربی سان سیف با SPF35 و رنگ‌های بژ روشن و بژ متوسط یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد با پوست چرب و جوشدار است. این ضدآفتاب با بازتابنده‌های فیزیکی همراه با فیلترهای شیمیایی می‌تواند از پوست شما در برابر آسیب انواع اشعه‌های مضر خورشید محافظت کامل به عمل آورد.

جمع‌بندی

استفاده از ضدآفتاب‌های بی‌رنگ در کنار فواید بسیاری که برای پوست دارد، برای بسیاری از افراد که در پی اصلاح رنگ پوست و پوشاندن مشکلات و لک‌های پوستی هستند یا ظاهر براق و سفیدرنگ پس از استفاده از ضدآفتاب را دوست ندارند، مزایای زیادی دارد. در این مقاله سعی کردیم به برخی از مزایای ضدآفتاب‌های رنگی از جمله محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مرئی خورشید اشاره کنیم.
تجربه شما در این باره چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌های همین مطلب به اشتراک بگذارید.