داروسازی پارس حیان، " تولیدکننده برتر " به انتخاب انجمن داروسازی ایران

رتبه بندی Boots Star

رتبه ‌بندی Boots Star در کرم‌های ضدآفتاب به چه چیزی اشاره دارد؟

حالا دیگر خیلی از ما به اهمیت استفاده از ضدآفتاب و مراقبت از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید پی برده‌ایم و آن را بیش از گذشته جدی می‌گیریم. ضدآفتاب حالا برای خیلی از ما به بخشی جدایی‌ناپذیر از روتین پوستی‌مان بدل شده و شاید با وسواس و دقت بیشتری دست به انتخاب ضدآفتاب می‌زنیم.

رتبه ‌بندی  Boots Starدر کنار میزان SPF یکی از فاکتورهایی است که بسیاری از برندهای ضدآفتاب برای نشان دادن قدرت بالای‌شان در محافظت از پوست بر آن تاکید می‌کنند. در این مقاله از بلاگ سایت سان سیف می‌خواهیم به بررسی این شاخص مهم پرداخته و ببینیم این ویژگی دقیقا چه چیزی را در مورد ضدآفتاب به ما نشان می‌دهد. همراه ما باشید!

چرا باید از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش UVA مراقبت کرد؟

یکی از نکاتی که همیشه هنگام انتخاب ضدآفتاب مورد توجه قرار می‌گیرد، توانایی آن در محافظت از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش نوع اول یا UVA است. گرچه این اشعه با وجود انرژی کمتری که نسبت به UVB یا اشعه ماورای بنفش نوع دوم دارد و مانند آن موجب آفتاب‌سوختگی، التهاب و قرمزی نمی‌شود، اما نباید قدت آسیب‌زای این اشعه را دست کم گرفت.

اشعه ماورای بنفش نوع اول یا UVA با طول موج بلندتر و قدرت نفوذ بیشتر به پوست می‌تواند به لایه‌های عمیق‌تر پوست وارد شده و با گذر زمان، مسبب ایجاد عوارضی همچون چین و چروک، لک‌های تیره پوستی و حتی انواع سرطان پوست شود. به همین دلیل نیز محاظت از پوست در برابر آن اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

رتبه بندی Boots Star

رتبه بندی Boots Star نشان دهنده چیست؟

رتبه بندی Boots Star میزان UVA جذب شده به پوست را با میزان UVB جذب شده مقایسه می‌کند. این مقایسه که تنها در آزمایشگاه‌های مجهز و تخصصی انجام می‌شود، میزان یکنواختی ضدآفتاب در محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UVB و UVA را اندازه می‌گیرد.
هرچه این نسبت به عدد 1 نزدیک‌تر باشد یعنی که ضدآفتاب قدرت محافظت در برابر هر دو نوع اشعه را به یک اندازه دارد. بر این اساس هرچه تعداد ستاره‌های Boots Star بیشتر و مثلا ضدآفتابی دارای پنج ستاره باشد، طیف گسترده‌تری داشته و محافظت بهتری از پوست انجام می‌دهد.

تفاوت SPF و رتبه بندی Boots Star در چه چیزی است؟

تقریبا همه ما در اولین قدم هنگام انتخاب ضدآفتاب مناسب به میزان SPF توجه می‌کنیم که نشان‌دهنده قدرت حفاظت در برابر اشعه ماوراءبنفش نوع B و عوارض زودرس آفتاب همچون آفتاب‌سوختگی، قرمزی و التهاب پوست است.

اگر می‌خواهید درباره معنای اس پی اف، میزان استاندارد آن و انواع آن بیشتر بدانید، مقاله « SPF چیست و چه اهمیتی در حفظ سلامت پوست دارد؟» را بخوانید.

اما همان‌طور که پیش از این گفتیم UVB تنها اشعه مضر آفتاب نیست. در حقیقت آن بخش از آفتاب که پوست را درگیر مشکلاتی چون چین و چروک، لک و خطر ابتلا به سرطان پوست می‌کند، اشعه UVA خورشید است. UVA با طول موج بیشتر و قدرت نفوذ بالاتر می‌تواند به لایه‌های پایین‌تر پوست وارد شده و عوارض دیررس اما خطرناک‌تری را ایجاد کند.

بیشترین ستاره در رتبه بندی Boots Star متعلق به کدام برند ضدآفتاب است؟

داروسازی پارس حیان با بیش از 40 سال سابقه تولید انواع محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست، یکی از باسابقه‌ترین تولیدکنندگان ضدآفتاب در ایران به شمار می‌رود.

این سابقه درخشان در کنار تجهیزات و تکنولوژی مدرن، به همراه دانش و مهارت بالای متخصصان و کارشناسان این شرکت، لابراتوار پارس حیان را به مرجع مهم ضدآفتاب و تشخیص میزان اثربخشی ضدآفتاب‌های تولید شده در کشور بدل کرده است.

یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ضدآفتاب‌های ایرانی یعنی ضدآفتاب‌های سان سیف در لابراتوار پارس حیان تولید شده و با پشت سر گذاشتن انواع آزمایش‌های سخت‌گیرانه و تخصصی توانسته‌، بالاترین میزان ستاره‌های Boots Star را دریافت نماید.

سخن پایانی

همه ما دوست داریم هنگام خرید ضدآفتاب و محصولاتی که با پوست‌مان سر و کار دارد، درست‌ترین و بهترین انتخاب را داشته باشیم. یکی از شاخص‌های مهم در انتخاب ضدآفتاب میزان اثربخشی آن در محافظت در برابر اشعه UVA خورشید است. این میزان را می‌توان با تعداد ستاره‌های رتبه بندی Boots Star که روی بسته‌بندی ضدآفتاب‌ها درج شده تشخیص داد.

در این مقاله از بلاگ سان سیف به بررسی این رتبه بندی و اهمیت مراقبت از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش نوع A خورشید پرداختیم.