داروسازی پارس حیان، " تولیدکننده برتر " به انتخاب انجمن داروسازی ایران

بهترین ضدآفتاب

چگونه بهترین ضدآفتاب را از میان مارک‌های مختلف بازار انتخاب کنیم

همان‌طورکه می‌دانید، وجود یک کرم ضدآفتاب در روتین روزانه پوست بسیار اهمیت دارد و شما باید در هر فصل و زمانی از این کرم دربرابر اشعه‌های مضر خورشید استفاده کنید. اما انتخاب یک ضدآفتاب از میان برندهای بسیاری که وجود دارد کمی سخت است و به‌احتمال‌ زیاد برای شما این سوال پیش می‌آید که چگونه بهترین ضدآفتاب را از میان مارک‌های مختلف بازار انتخاب کنیم؟ در ادامه این مطلب از بلاگ سایت سان سیف  فاکتورهایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با درنظر گرفتن آن‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

چگونه کرم ضدآفتاب مناسب انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب کرم ضدآفتاب توجه به هرگونه حساسیتی که ممکن است به ترکیبات خاص احتمالی آن داشته باشید ضروری است. همچنین باید مطمئن شوید که ترکیبات موجود در کرم ضدآفتاب تعادل هورمونی شما را مختل نمی‌کند. فاکتورهای دیگری نیز برای انتخاب بهترین ضدآفتاب وجود دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

به SPF کرم ضدآفتاب توجه کنید

اشعه‌های نور خورشید علاوه ‌برآنکه می‌توانند باعث بروز کک و مک و تیرگی روی پوست شوند، می‌توانند به‌مرورزمان شرایط ابتلا به سرطان پوست را نیز مهیا کنند. از همین رو باید به‌دنبال بهترین ضدآفتاب بود تا بتوان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.
یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید مقدار SPF کرم ضدآفتاب است. این مقدار درحقیقت نشان می‌دهد که ضدآفتاب چقدر و تا چه زمانی می‌تواند از اثرات مضر اشعه UVB آفتاب جلوگیری کند. برخی از متخصصان پوست معتقد هستند که ضدآفتاب با SPF حداقل 15 می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه‌های ماوراءبنفش محافظت کند، اما با این حال متخصصان دیگر SPF 30 را برای کرم ضدآفتاب توصیه می‌کنند، زیرا معتقدند که 97 درصد از اشعه‌های UVB با این مقدار از SPF  تا حداکثر 120 دقیقه مسدود می‌شوند و به سطح پوست نمی‌رسند.

فرمولاسیون ضدآفتاب را در نظر بگیرید

از دیگر مواردی که در پاسخ به سوال «چگونه بهترین ضدآفتاب را از میان مارک‌های مختلف بازار انتخاب کنیم» باید به آن اشاره کرد، فرمولاسیون ضدآفتاب است. منظور از فرمولاسیون، فرمی است که ضدآفتاب مورد نظر شما دارد و اگر شما از فرم مناسب استفاده نکنید، نمی‌توانید از اثربخشی کرم بهره کافی را ببرید. امروزه فرمولاسیون‌های مختلفی از ضدآفتاب در بازار وجود دارد که عبارتند از:

اسپری‌های ضدآفتاب

اسپری‌های ضدآفتاب برای نقاطی که دسترسی به آن‌ها سخت است بسیار مناسب هستند و همچنین اگر بدن پرمویی دارید و استفاده از کرم یا لوسیون برای شما سخت است، می‌توانید از این مدل استفاده کنید. البته مطمئن شوید که هنگام استفاده از اسپری آن را استنشاق نکنید.

فلوئید ضدآفتاب

این فرمولاسیون که برپایه آب و واترژل تهیه می‌شود، از سبک‌ترین و مرطوب‌ترین فرمولاسیون‌های ضدآفتاب است و برای انواع مختلف پوست وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید با توجه به نوع پوست و نیازی که دارید بهترین فلوئید‏ها را انتخاب کنید و با استفاده از آن‌ها پوستی سالم و جوان داشته باشید.

فلوئید ضدآفتاب فاقد چربی سان سیف (Acne -Fluid) با فرمولاسیونی ویژه بر پایه آب مناسب پوست‌های چرب و جوشدار است. این ضدآفتاب دارای بافت بسیار سبک، با ممانعت از مسدودشدن منافذ پوستی، تجمع چربی، تکثیر و رشد میکروارگانیسم‌ها و ایجاد آکنه می‌تواند تا 4 ساعت در برابر انواع اشعه‌های مضر آفتاب از پوست محافظت کند.

فلوئید ضدآفتاب سان سیف

سطح قرار گرفتن در معرض نور خورشید را درنظر بگیرید

در پاسخ به این سوال که چگونه بهترین ضدآفتاب را از میان مارک‌های مختلف بازار انتخاب کنیم، باید به سطح قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز توجه داشته باشید؛ یعنی مدت‌زمانی که قرار است در معرض نور خورشید باشید و فعالیتی که قرار است زیر نور خورشید انجام دهید را درنظر بگیرید و سپس با توجه به آن‌ها کرم ضدآفتاب موردنظر خود را خریداری کنید.
به‌طورمعمول قدرت خورشید با شاخص UV اندازه‌گیری می‌شود و از 1 تا 11، یعنی از کم به زیاد مورد بررسی قرار می‌گیرد. این اشعه از 10 صبح تا 4 بعد از ظهر بیشترین اثربخشی خود را دارد و می‌تواند بیشترین آسیب را به پوست برساند.

انتخاب بهترین برندهای ضدآفتاب

تابه‌اینجا فاکتورهایی را که می‌توان در پاسخ به سوال «چگونه بهترین ضدآفتاب را از میان مارک‌های مختلف بازار انتخاب کنیم» بررسی کردیم؛ اما موضوع مهمی که برای انتخاب بهترین ضدآفتاب وجود دارد، شناخت بهترین برندهای ضدآفتاب است. همان‌طورکه می‌دانید امروزه در بازار انواع مختلفی از این محصول ضروری موجود است که هرکدام ویژگی‌ها و کیفیت‌های متفاوتی دارند.
در این میان ضدآفتاب‌های آردن می‌تواند بهترین ضدآفتابی باشد که برای مراقبت از پوست خود انتخاب می‌کنید. انواع ضدآفتاب‌های تخصصی آردن با بیش از سی سال سابقه و با بهره از به‌روزترین تکنولوژی‌ها و دانش متخصصان این حوزه، در پیشرفته‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه‌های ایران تولید می‌شوند.

جمع‌بندی

همان‌طورکه مطالعه کردید، در این مقاله از بلاگ سایت سان سیف مواردی را در پاسخ به سوال چگونه بهترین ضدآفتاب را از میان مارک‌های مختلف بازار انتخاب کنیم، بررسی کردیم. دقت داشته باشید که وجود یک ضدآفتاب متناسب با پوست شما در میان محصولات مراقبت پوستی‌تان بسیار اهمیت دارد؛ از همین رو نسبت به تهیه و استفاده از آن بی‌توجه نباشید تا پوست شما سالم و زیبا باقی بماند.